Поради батькам


Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми,      навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.
Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).
Під час підготовки до державної підсумкової атестації з будь-якого навчального предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а коли починаєте відповідати - ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.
Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за 4 дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня  - решту питань, четвертого  - повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.
Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.
Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед державною підсумковою атестацією, робіть це заздалегідь.
Пам’ятайте, що інформація одержана на консультації перед державною підсумковою атестацією буде корисною для вас.
Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.
Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що користуватися ними під час державної підсумкової атестації не можна.
Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
Повторіть плани відповідей на запитання напередодні державної підсумкової атестації, акцентуйте увагу на найважчих.
Не забудьте прийти на консультацію.
Відпочиньте за два-три дні до державної підсумкової атестації.
Ляжте раніше спати напередодні державної підсумкової атестації, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до державної підсумкової атестації .
Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.
Прийдіть на державну підсумкову атестацію завчасно.
Під час складання
Усної державної підсумкової атестації:
·         візьміть білет, назвіть його номер;
·         сядьте на місце, заспокойтеся;
·         прочитайте завдання;
·         зосередьтесь і спробуйте зрозуміти його зміст;
·         складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення,формули, схеми;
·         готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово в слово. Відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовною і стилістично бездоганною;
·         пам’ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у вашому розпорядженні під час державної підсумкової атестації, - це ваші помічники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхідної для відповіді;
·         починайте відповідь  з оголошення її плану. У цьому випадку екзаменатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви будете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь;
·         висловлюйтеся логічно;
·         супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономірностей;
·         тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але не голосно;
·         намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне запитання тривала не більше  5 - 7 хвилин;
·         не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність. Проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам,що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спокійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки;
·         не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповісти на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все,що стосується даної теми;
·         не говоріть відразу, що не можете відповісти на запитання, це відчуття може бути помилковим.
Письмової державної підсумкової атестації:
·         не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
·         почніть розв'язувати найлегше, на вашу думку завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання.  Зберіться з думками та починайте працювати. У вас усе вийде!;
·         не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати , спробуйте розв’язати інше. Можливо ,успіх розв'язання легшого завдання додасть вам упевненості, і  ви зможете впоратися зі складнішим;
·         будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків та виконання завдань;
·         сконцентруйтеся після організаційних моментів - для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання;
·         прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається;
·         не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань;
·         думайте лише про виконання того завдання, що виконуєте, а не всіх відразу;
·         перевірте виконане завдання;
·         прислухайтеся до своєї інтуїції.
Після складання ДПА
-          Зателефонуйте батькам. Пам’ятайте, що вони хвилюються за вас.
-          Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.
-          Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета.
-          Під час підготовки до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід.
Пам’ятки -поради батькам учнів
щодо складання державної підсумкової атестації
До складання
-          Ознайомтеся з порядком проведення державної підсумкової атестації учнів.
-          З'ясуйте бажання дітей щодо вибору навчального предмета, з якого вони складатимуть державну підсумкову атестацію. Переконайтеся, що вибір вашої дитини правильний.
-          Почніть готувати свою дитину до державної підсумкової атестації завчасно,однак не будьте нав’язливими.
-          Поділіться з дитиною своїм досвідом складання іспитів.
-          Пам’ятайте, що дитина може сама вибирати час для підготовки до ДПА.
-          Будьте готові, не лише вислухати плани відповідей дитини на запитання ДПА, а й щось підказати їй.
-          Стежте за тим, щоб ваша дитина чергувала заняття та відпочинок (наприклад, 40 хвилин навчається, 10 - відпочиває).
-          Не забудьте, що дитині напередодні ДПА необхідно відпочити: ввечері після закінчення заняття прогулятися на свіжому повітрі, прийняти душ, раніше лягти спати.
-          Підтримайте дитину. Це додасть їй впевненості у своїх силах.
Під час складання
-          Будьте впевнені у знаннях вашої дитини.
-          Не хвилюйтеся, тому що зайве хвилювання заважатиме не лише вам, а й дитині, адже вона відчуватиме ваш неспокій.
-          Не відволікайте дитину телефонними дзвінками, вона сама вам зателефонує!

Після складання
-          Підтримайте дитину незалежно від результатів ДПА.
-          Порадьте, як раціонально розподілити час, готуючись до ДПА з інших навчальних предметів.
Джерело: http://nvktetiiv.org.ua/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=26


Допомогти дитині адаптуватися після закінчення шкільних канікул можна, використовуючи на практиці рекомендації фахівців. Допомоги потребують не тільки діти молодшого віку, а й старшокласники. Підготовку до повернення в школу краще почати ще на канікулах, тоді процес адаптації пройде швидше і легше.

Що батькам можна зробити на канікулах

rezhim_dnya.png (447.9 Kb)

Відновити режим дня

У період тривалих канікул у дітей можуть виникнути порушення сну. Діти, навіть дошкільного віку, у дні відпочинку пізніше вкладаються спати і пізніше встають.

За кілька днів до закінчення канікул потрібно спробувати змістити нічний час сну. Для цього дитину необхідно почати укладати в ліжко трохи раніше, кожен день скорочуючи час неспання на десять хвилин. Діяти варто спокійно, не змушуючи дитину, а домовляючись з нею, обговорюючи плани на завтра. Вранці намагайтеся будити школяра раніше, поступово наближаючи час підйому до шкільного.

Обов'язково потрібно обмежити час перегляду телевізора і комп'ютерних ігор. Особливо важливо стежити, щоб діти припиняли рухливі ігри не пізніше, ніж за 2 години до сну. Увечері краще почитати книги, влаштувати сімейне чаювання або пограти в спокійні ігри. Це дозволить дітям заспокоїтися і швидше заснути.

Добре, якщо в сім'ї існують вечірні ритуали, наприклад, читання казок на ніч або невелика прогулянка. Психологи рекомендують щодня дотримуватися однакового порядкук дій перед сном, тоді організм дитини буде заздалегідь налаштовуватися на відпочинок.
ruhova_aktivnist.jpg (41.16 Kb)

Розвивати рухову активність дитини

Дитині обов'язково потрібен активний відпочинок - прогулянки на свіжому повітрі, катання на лижах, ковзанах, санках, влітку - на велосипеді, роликових ковзанах або самокаті, рухливі ігри на вулиці. Часто в період канікул, особливо коли вони супроводжуються святами, дитина більшу частину часу проводить вдома, що погано позначається на її емоційному і фізичному стані. Підтримка фізичної активності не тільки приносить користь здоров'ю, але й допомагає швидше повернутися до робочого ритму. Тому чим ближче кінець канікул, тим більше часу варто приділяти руховій активності. Дуже добре починати день з ранкової зарядки.
pravilne_harchuvannya.jpg (55.56 Kb)

Забезпечити дитині правильне харчування

Дитині необхідно повноцінно харчуватися в будь-яку пору року, у тому числі і на канікулах. Звичайно, у святкові дні можна дозволити невеликі відступи від режиму. Але в канікули потрібно організувати дітям три повноцінні прийоми їжі, бажано, щоб вони були в той час, що і в робочі дні.

Виконати шкільні завдання

На тривалі канікули школярам дають список завдань, які дитині слід виконувати, щоб не втратити отримані знання. Їх обов'язково потрібно робити, але не відразу, а розподіливши по частинах на кожен день відпочинку. Так дитина не перевтомиться, зможе відпочити, але не втратить звички до щоденних занять. Не варто змушувати дитину займатися, важлива система мотивації, яка буде викликати бажання успішно впоратися із завданням.

Як батькам допомогти дитині адаптуватися після канікул

Підтримуйте морально

Мало хто з дітей рветься в школу після канікул, тому потрібно підтримувати і частіше хвалити дитину. Але похвала повинна бути не просто так, а за справу - сам встав вчасно, приготув одяг, зробив уроки і т.д. Потрібно намагатися менше лаяти дитину, більше розмовляти про школу в позитивному руслі, цікавитися шкільними справами і проблемами. Відчуваючи увагу і турботу з боку батьків, школяр швидше звикне до зміни режиму і буде оптимістичніше сприймати шкільні турботи.

Не допускайте перевтоми

Іноді дитина, почавши посилено займатися, перевтомлюється - стає млявою, сонною, апатичною. У цьому випадку потрібно забезпечити їй повноцінний відпочинок: дозволяти спати вдень і вкладати раніше ввечері, дозволяти більше гуляти на свіжому повітрі. Але варто обмежувати тривалі спортивні заняття, походи в гості чи людні місця. Немає необхідності відразу вимагати від дитини відвідувати всі гуртки та секції, в які вона ходила до канікул. Краще повертатися в робочий ритм поступово, з кожним тижнем збільшуючи розумові та фізичні навантаження. На повне відновлення працездатності дитині потрібно близько місяця, тому в цей період не потрібно зайвих вимог.

Грамотна поведінка батьків допоможе дитині пройти адаптацію після канікул з мінімальними втратами. Найголовніше - бути послідовними у своїх діях, а також намагатися зрозуміти і підтримати дитину у складний для неї час.

Немає коментарів:

Дописати коментар